COMMA – Communication Awards ofera recunoastere proiectelor inedite si campaniilor de comunicare din Romania si Republica Moldova, lansate in ultimul an. Scopul acestei competitii este sa evidentieze creativitatea si gandirea strategica pe care companiile si agentiile de profil le-au demonstrat in campaniile lor.
Pot fi propuse proiecte sau campanii care au fost realizate in intervalul 1 februarie 2024 – 31 ianuarie 2025, se adreseaza publicurilor din Romania si/sau Republica Moldova, sunt dezvoltate de echipe locale si exceleaza prin creativitate, strategie, tactici, continut si rezultate. In cazul proiectelor internationale adaptate pentru pietele locale, agentiile/brandurile sunt rugate sa contacteze organizatorul inainte de a inscrie campaniile. COMMA – Communication Awards se adreseaza strict organizatilor si agentiilor. Proiectele personale de orice fel nu pot fi inscrise in competitie.
Fiecare inscriere la COMMA – Communication Awards este supusa unei taxe de participare. Valoarea taxei de participare este determinata de cativa factori care tin de profilul categoriei si termenele de inscriere, astfel:
O singura categorie are un tarif special, Best Social Cause Campaign, intrucat se adreseaza sectorului non-profit. In acest caz, prima inscriere va costa 90 euro + TVA.
O campanie poate fi inscrisa in cel mult 5 categorii. O componenta distincta a unei campanii (e.g. componenta de influencer marketing, evenimentul de lansare etc) este considerata participare de sine statatoare si este supusa taxei de inscriere, daca agentia/brandul decide sa o inscrie separat in competitie.
Pentru fiecare inscriere validata, brandul, compania, asociatia sau agentia va primi un loc la Gala COMMA – Communication Awards, de pe 28 martie 2025, la Hotel JW Marriott din Bucuresti.
Achitarea taxei de participare: Companiile/agentiile vor fi contactate pentru achitarea taxei de participare dupa validarea inscrierii. Validarea inscrierii vizeaza incadrarea corecta a proiectelor propuse si valabilitatea informatiilor (a descrierilor).
Achitarea taxei si politica de returnare a taxelor: Taxele de inscriere la COMMA – Communication Awards Romania trebuie achitate pana pe 7 martie. In cazul in care un participant decide retragerea din competitie, taxele vor fi returnate pana pe 7 martie. Dupa data de 7 martie, taxele nu vor mai fi returnate.
Organizatorul poate acorda wild-card-uri unor campanii care s-au facut remarcate in ultimul an. Un wild-card ofera unui brand sau unei organizatii oportunitatea de a inscrie gratuit in competitie o campanie sau un proiect. De asemenea, brandurile la inceput de drum in comunicare sau care nu obisnuiesc sa inscrie campanii in competitii locale si internationale pot aplica pentru a primi un wild-card, completand acest formular. Un brand poate beneficia de un singur wild-card.
A doua editie COMMA – Communication Awards include 17 categorii deschise nominalizarilor publice. La categoriile Grand Prix for Campaign of the Year si Grand Prix for Agency of the Year, castigatorii vor fi desemnati pe baza numarului de premii obtinute. La categoriile Company Communication Excellence of the Year si Communication Leader of the Year, nominalizarile vor fi facute de organizator.
O propunere devine nominalizare daca se incadreaza in categoria aleasa si respecta cerintele acesteia. Organizatorul isi rezerva dreptul de a lua in calcul criterii suplimentare pentru selectia nominalizatilor si de asemenea sa recomande mutarea proiectului in alta categorie, daca aceasta este mai potrivita.
Inscrierile la COMMA – Communication Awards Romania sunt jurizate de un grup mare de experti si lideri in PR, comunicare, marketing, publicitate, digital si social media, care au fost selectati pe baza experientei indelungate pe care o au in domeniu, a reputatiei profesionale si a realizarilor remarcabile.
Fiecare jurat va primi spre jurizare un numar restrans de categorii, tinand cont de background-ul si experienta profesionala. Juratii vor acorda note in functie de criteriile de jurizare principale si vor analiza nominalizarile luand in considerare toate materialele trimise. Nominalizarile care obtin cel mai mare punctaj vor fi desemnate castigatoarele categoriei.
Juriul va aprecia originalitatea, inovatia si calitatea campaniilor, precum si aspecte specifice ale categoriilor din competitie, alaturi de 5 criterii standard:
Castigatorii sunt desemnati in urma notelor primite de la juratii numiti sa aprecieze nominalizarile in fiecare categorie de anul acesta. Cele mai mari calificative aduc cele 3 premii – Gold (Locul 1), Silver (Locul 2), Bronze (Locul 3) – din fiecare categorie. In categoriile in care se acorda cele 3 locuri, pot exista uneori cate doi castigatori pe acelasi loc, daca punctajele obtinute sunt similare. Castigatorii vor fi anuntati la Gala COMMA – Communication Awards, pe 28 martie 2025, la JW Marriott Hotel din Bucuresti.
Informatiile despre accesul nominalizatilor la gala de premiere de pe 28 martie 2025 vor fi anuntate pe incepand cu 10 martie 2025. Bilete la Gala de Premiere pot fi achizitionate la pret Early Bird de 40 euro + TVA, pana pe 4 ianuarie 2025. Incepand cu 5 ianuarie pana pe 23 februarie, biletele la Gala vor fi 50 euro + TVA. Intre 24 februarie si 16 martie, vor fi 60 euro + TVA, iar dupa 17 martie 2025, biletele la ceremonia de premiere vor fi 70 euro + TVA.
Categoria: Categoria in care se incadreaza proiectul/campania.
Tara: Tara in care s-a desfasurat campania. Romania, Republica Moldova, ambele.
Nume Brand: Marca pentru care a fost lansata campania/dezvoltat proiectul.
Domeniul in care activeaza brandul: Alegeti domeniul de activitate al brandului.
Companie/Organizatie: Companie sau organizatia care a derulat sau comandat proiectul sau campania.
Titlul Campaniei/Proiectului: Numele care identifica proiectul sau campania. Titulatura din acest camp va aparea in lista de nominalizati.
Agentia/Agentiile: Autorul/Autorii campaniei dispusi pe 3 niveluri de implicare. Daca proiectul e dezvoltat in-house, trecem numele companiei/organizatiei si aici. Daca sunt mai multe agentii implicate, pot fi inserate toate, cu un element distinct de separare.
Echipa: Echipa care a lucrat la implementarea campaniei/proiectului: prenume, nume, functie, agentie/companie.
Perioada de desfasurare: Intervalul in care s-a desfasurat campania/proiectul. Daca e inca in derulare, includeti doar startul campaniei.
Scurta prezentare: O descriere scurta de maxim 300 caractere. Textul va fi folosit in pagina cu nominalizari, ca o scurta prezentare a campaniei/proiectului.
Cerinte, Context, Provocari, Obiective, Audienta: Detalii despre contextul pietei, provocarile brandului si obiectivele propuse.
Strategia: Detalii despre strategia avuta, tacticile si canalele folosite.
Concept/Idee Creativa/Implementare: Detalii despre cum a fost rezolvat brief-ul campaniilor.
Rezultate: Rezultatele obtinute in campanii.
De ce ar trebui sa castige aceasta campanie/acest proiect: Spuneti de ce campania merita sa fie declarata castigatoare.
Alte mentiuni/Influenceri folositi: Recomandat in cazul campaniilor cu influenceri si pentru orice alte detalii suplimentare.
Link-uri utile: Optional, puteti insera link-uri spre pagini, clipuri sau alte resurse online, gazduite independent, care pot sustine studiul de caz. Exclus link-uri WeTransfer sau cu data de expirare.
Material suplimentar: Optional, puteti incarca un singur PDF de maximum 20 MB, care sa contina materiale extra.
Imagine reprezentativa/Logo: Va rugam sa incarcati pentru fiecare inscriere o imagine reprezentativa a campaniei/brandului (vizual sau captura) ori logo-ul brandului (daca nu exista un vizual). Vom folosi aceste imagini in comunicarea COMMA – Communication Awards Romania (inainte, la eveniment si dupa). Prin incarcarea acestor imagini in sectiunea „Imagine reprezentativa sau Logo”, conferiti organizatorului dreptul de a le folosi in comunicarea evenimentului. Incarcati o imagine JPG sau PNG de calitate buna, de cel mult 10 MB. Puteti incarca un singur fisier. Nu pot fi incarcate fisiere arhivate ca ZIP, RAR etc.
Pentru inceput, cititi cu atentie descrierile si cerintele categoriilor in care doriti sa inscrieti proiectul sau campania. Fiecare categorie are o pagina dedicata cu detaliile necesare si un link spre platforma de inscriere in competitie.
Alegeti categoria potrivita!
Pe platforma de inscriere, trebuie sa selectati intai categoria dorita. Pentru fiecare proiect sau campanie trebuie sa completati formularul de pe platforma. Alegeti cu atentie categoria si adaptati continutul in functie de cerinte, daca inscrieti un proiect sau o campanie in mai multe categorii. Nu va rezumati la „copy/paste” in mai multe categorii.
Descrieti pe scurt studiul de caz!
In formular, includeti un rezumat (o descriere in campul „Scurta prezentare”) care sa includa scopul campaniei si cateva detalii esentiale. Rezumatul trebuie sa aiba maximum 300 de caractere.
Cititi cu atentie cerintele si criteriile de jurizare!
In continuare, includeti informatiile esentiale in campurile potrivite campaniei sau proiectului. Nu toate campurile din formular sunt obligatorii, insa este important sa oferiti informatii relevante, care sa raspunda criteriilor de jurizare.
Validati inscrierea!
La final, recititi studiul de caz si apasati pe butonul „Submit”. Veti primi confirmarea inscrierii pe adresa de e-mail furnizata in formular. Repetati procesul de inscriere pentru fiecare proiect sau campanie. Fiecare inscriere corecta va primi o „recipisa” pe e-mail (pe adresa persoanei care propune proiectul sau campania) cu toate informatiile inserate sub forma de text pe platforma.
Pentru agentii sau furnizori terti: Va rugam sa confirmati ca aveti acordul clientilor sa inscrieti campanii sau proiecte in numele lor.
Atat in procesul de inscreiere, cat si in procesul de jurizare si definitivare a premiilor, organizatorul se angajeaza sa asigure confidentialitatea informatiilor primite si a rezultatelor votarii. Calificativele obtinute nu vor fi facute publice.
Exceptii: O serie de informatii vor fi folosite in prezentarea castigatorilor in seara galei de premiere si ulterior pe site, in sectiunea Castigatori, dupa cum urmeaza: Numele Campaniei, Compania, Agentia/Agentiile, Echipa care a creat campania, prezentarea scurta si imaginea reprezentativa a campaniei/logo-ul companiei.
REGULAMENTUL POATE FI ACTUALIZAT PE PARCURS CU INFORMATII NOI. PENTRU ORICE LAMURIRI, NE PUTETI CONTACTA PE E-MAIL LA CONTACT@COMMAWARDS.RO
De ce ar trebui sa aplicati?
COMMA – Communication Awards Romania ofera o validare a activitatii si a eforturilor depuse de companii si agentii in ultimul an. Ofera apreciere contributiei echipelor la dezvoltarea brandurilor sau a proiectelor acestora. Ofera o recunoastere in industrie. Ofera un prilej de celebrare a rezultatelor deosebite si a ideilor creative.
Cine poate inscrie?
Competitia COMMA este deschisa agentiilor, brandurilor, companiilor, organizatiilor non-profit si asociatiilor care au activitate in industria comunicarii si deruleaza campanii specifice. Agentiile pot inscrie proiectele unei companii in numele clientului, cu acordul acesteia. Proiectele personale de orice fel nu pot fi inscrise in competitie. Proiectele si campaniile inscrise trebuie sa fie dezvoltate sau adaptate de echipe locale si adresate publicului din Romania si/sau Republica Moldova.
De ce este nevoie pentru a castiga?
Cautam initiative, campanii, proiecte care aduc in prim-plan idei clare, indraznete si creative, care au adus beneficii afacerilor sau brandurilor. Va recomandam sa adaugati rezultate care sa sustina studiile de caz si sa impartasiti detalii despre strategie si tacticile folosite. Va incurajam sa inscrieti acelasi proiect, initiativa, campanie in mai multe categorii, dar numai daca apreciati ca sunt relevante.
Care sunt conditiile pentru inscriere?
Va recomandam sa cititi cu atentie cerintele fiecarei categorii, furnizand informatiile care descriu cel mai bine proiectele sau campaniile. Puteti include, de asemenea, link-uri catre materiale vizuale (imagini, clipuri video, fisiere PDF) care credeti ca vor ajuta juriul sa va evalueze lucrarea.
Pot inscrie o campanie in mai multe categorii?
Un proiect sau o campanie poate fi inscris(a) in mai multe categorii. Insa o campanie poate fi nominalizata in cel mult 5 categorii. Fiecare categorie de premii are cerinte diferite si necesita o inscriere separata. Consultati regulamentul pentru mai multe detalii.
Pot modifica inscrierea dupa ce a fost trimisa?
Da, puteti face modificari pana la inchierea perioadei de inscriere in competitie. Dupa acest termen nu se mai pot face modificari. Va rugam sa ne contactati pentru a stabili detaliile.
In ce limba poti fi facute inscrierile?
Recomandam ca inscrierile sa fie facute in limba romana, insa sunt acceptate si studiile de caz pregatite in limba engleza. Diacriticele sunt optionale.
Pana cand se pot face inscrierile?
Inscrierile in competitia COMMA sunt deschise pana pe 7 februarie 2025.
Cine sunt membrii juriului COMMA – Communication Awards Romania 2025?
Juriul este format din profesionisti recunoscuti in PR, comunicare, marketing, digital si social media. Acesti jurati nu sunt afiliati evenimentului si participa ca voluntari la procesul de jurizare. Vezi juratii aici.
In ce consta procesul de jurizare?
Proiectele din fiecare categorie sunt analizate de cel putin 10 membri ai juriului, care vor acorda un punctaj in functie de criteriile publicate. Nominalizarile cu cele mai mari punctaje vor fi declarate castigatoare in categoria respectiva.
Cand si unde are loc gala de premiere?
Exista oportunitati de sponsorizare?
Dispunem de o varietate de oportunitati de sponsorizare si suntem deschisi pentru colaborari. Pentru mai multe detalii despre sponsorizarea premiilor, va rugam sa o contactati pe Gabriela Asoltanie pe e-mail la gabriela.asoltanie@evensys.ro.